0


יצירת קשר


חפשו אותנו ברשתות

facebook
instagram

02/05/2023

איך יודעים שהגיע הזמן להחליף רכב?

כמו שלכל מוצר שאנחנו מחזיקים, כדוגמת טלפון נייד, טלוויזיה, מכונת כביסה או איי רובוט, יש "תאריך תפוגה", כך גם לרכב שלנו. מגיע הזמן שצריך להחליף אותו. אך בשונה מחלב וגבינה צהובה, לרכב אין תאריך מוגדר בו הוא פג תוקף. אז איך יודעים שהגיע הזמן להחליף רכב? מה צריך לקרות בשביל שנבין שעלינו לרכוש רכב חדש? מיד נבהיר את הסוגייה.

רכב חדש זה תמיד מרגש. להתענג על הלוק העדכני, ליהנות מהריפוד החדש, להתפעל מהתגובה המהירה של דוושת הגז ומחוויית הנהיגה. אבל הזמן עובר, הרכב נשחק והוא כבר לא מה שהיה פעם. אז מתי בדיוק צריך להחליף את הרכב? מתי אנחנו יודעים שהגיע הזמן להמשיך הלאה? בואו נעשה סדר.

 

נראות חיצונית - צבע ודפיקות

כולנו קמים לפעמים על רגל שמאל, לסוג של יום כזה שאנחנו מרגישים פחות טוב, והכל בסדר כי מחר זה יעבור. אבל אצל הרכב שלנו, התהליך שונה. הצבע הולך ודוהה, נראה מיושן וחסר כל חיוניות. סימן חיצוני נוסף הוא הדפיקות הקטנות האלו ברכב, מהתחככות פה, מתאונה קטנה שם, מה שנקרא "סימני הזמן". הסימנים החיצוניים הללו לא מגיעים יש מאין. הם מתהווים במהלך תהליך התיישנות איטי וארוך, וכשזה קורה, כנראה שכבר עבר זמנו של הרכב והגיע הזמן להתחיל לחפש אחר רכב חדש.

 

נוחות פנימית - ריח וריפוד

אתם עולים על הכביש ושוב ריח רע ומוזר ממלא את הרכב? כדאי לחקור את זה לעומק. לפעמים, כשמגיע זמנו של הרכב, הוא מעלה ריח רע של חלודה והתיישנות. במקרה כזה, במקום להשקיע פעם אחר פעם במבשם אוויר לרכב, שלא ממש עוזר, צריך להתחיל לחשוב על החלפה. לאחר שתרכשו רכב חדש, תוכלו לחזור לנשום לרווחה.

סימן פנימי נוסף הוא הריפוד שבכיסאות הרכב. הריפוד אמור להחזיק לאורך שנים ואם מטפלים בו נכון, הוא נשאר נוח ואטרקטיבי. אבל אם אתם רואים שהריפוד מתחיל להיקרע ואתם כבר מתחמקים מלהקפיץ הביתה את הקולגה בעבודה כי לא נעים, אז כנראה שתם עידן והגיע הזמן להתחדש.

 

תקלות מכאניות

מוסך זו לא מילה גסה. הכל בסדר אם קרה משהו לרכב והוא צריך טיפול, גם רכבים צריכים "לראות רופא" מידי פעם. אבל אם אתם מגיעים למצב שבו הרכב דורש יותר מידי זמן מוסך, הטיפולים מתחילים להתייקר, להיות היקפיים מידי, ובאופן כללי אתם תוהים אם הרכב נמצא יותר זמן במוסך מאשר על הכביש, כנראה שהגיע הזמן להיפרד ולעבור לרכב חדש.

כישלון חוזר ונשנה בטסטים

להיכשל בטסט פעם אחת זה לגיטימי. לפעמים צריך תיקונים מיוחדים, כי אחזקה כללית של הרכב היא צורך הכרחי. אך אם פעם אחר פעם הרכב נכשל בטסטים ובכל פעם מחדש יש צורך בתיקון נוסף, כנראה שזה לא מקרי, וכדאי לכם למכור את הרכב לפני שלא תוכלו לגבות עבורו מחיר סביר.

 

תאונה רצינית

על פי חוק משרד התחבורה, רכב שהיה מעורב בתאונת דרכים והוגדר על ידי שמאי כרכב שיצא משימוש או שאיבד 60% משוויו ומעלה, מורד מן הכביש מיידית. במקרה כזה, אין שום ברירה מלבד לרכוש רכב חדש. יחד עם זאת, גם במקרה של אובדן 50% משווי הרכב, ברוב המקרים לא משתלם להשקיע בתיקון הרכב ובשיפוץ כללי ועדיף למכור אותו אפילו לבעלי מקצוע מתחום חלקי חילוף לרכב.

 

תחושת בטן

תכלס, זו אולי הסיבה המרכזית בגללה אנחנו מתקדמים לרכב חדש - תחושת הבטן שלנו. תמיד ידענו שזה ייגמר מתישהו, חשבנו שהרכב ילווה אותנו לתקופת התואר או לעונת המעבר, אבל זהו, הוא כבר לא מרגיש ומרגש כמו פעם. אנחנו חולמים על רכב חדש וכבר חושבים על דגם ספציפי. אז אם הגעתם למצב שבו אתם יודעים שכבר לא תישרדו הרבה זמן עם הרכב הנוכחי, מהרו להחליף לרכב חדש. ככל שתתמהמהו, ערך הרכב ילך וירד וההפסד שלכם ילך ויגדל.

 

שורה תחתונה, הפעילו היגיון והתקדמו

בפועל, הכל תלוי בכם. היו שקולים והבינו עם עצמכם האם מערכת היחסים שלכם עם הרכב הגיעה לקיצה, אולי הגיע הזמן להתקדם. בדקו את תקינות הרכב, את היכולות העכשוויות שלו ואת רף התחזוקה שהוא מציב לכם. שקללו את הנתונים והסיקו מסקנות. אל תיקחו סיכונים מיותרים, אם אתם מרגישים שהגיע הזמן - התקדמו הלאה ותתחדשו!