04/07/2023
סוגי החיבורים לטעינת רכב חשמלי
טעינת רכב חשמלי אפשרית באמצעות טעינה רגילה (AC) או באמצעות טעינה מהירה (DC), כאשר לכל אחת מאפשרויות הטעינה יש חיבורים שונים וכדאי שנכיר אותם.
טעינה רגילה (AC)
הטעינה הנפוצה יותר בישראל, לרוב באמצעות עמדת טעינה בבית, במשרד או ברחוב.
ישנם 2 סוגי חיבורים נפוצים בישראל:
-
חיבור Type 1 - חיבור פחות נפוץ בישראל. בעל הספק חד פאזי מקסימלי של 7.4KWH. רוב עמדות הטעינה הציבוריות תומכות בחיבור שכזה. עמדות הטעינה הביתית תומכות בעיקר בחיבור Type 2, ובמקרה כזה ניתן לרכוש מתאם.
-
חיבור Type 2 - החיבור הנפוץ בישראל. החיבור יכול לעבוד גם עם מערכת חד-פאזית וגם עם מערכת תלת-פאזית ובעל הספק חד פאזי מקסימלי של 22KWH.
טעינה מהירה (DC)
טעינה בהספק גבוה, 50KW או יותר, המאפשרת לטעון את הרכב החשמלי בפרק זמן קצר יחסית. בעמדות טעינה סופר/אולטרה מהירות הספק הטעינה יכול להגיע ל-350KW.
ישנם 2 סוגי חיבורים נפוצים בישראל:
-
CCS2 - החיבור הנפוץ בישראל והוא בעל הספק מקסימלי של 350KW. החיבור נפוץ ברוב הדגמים החדשים, כולל ברכבי הטסלה.
-
CHAdeMO - חיבור פחות נפוץ בישראל והוא בעל הספק מקסימלי של 400KW. החיבור נפוץ בעיקר ברכבים יפניים.